Femelle.no | Våre bloggere | Blogge hos oss? | Ukens konkurranse | Få nyhetsbrev
Aina Breistein

Arkiv for kategorien 'Reise'

Jeg reiser til Thailand!

Hei alle! Her for litt siden fikk jeg en kjekk bursdag & julepresang av min far! Han har nemlig feriehus i Thailand, og nå har han kjøpt flybilletter til meg til Thailand i januar. Jeg skal være der i en måned, og det skal bli skikkelig fint å bytte litt av vinteren ut med sommer. Jeg reiser allerede i begynnelsen av januar! Sist jeg var i Thailand så var jeg 16 år gammel, så jeg må ærlig si at jeg gleder meg til å komme tilbake. Det skal bli så utrolig deilig med late dager i solen, spise asiatisk mat og bare ta livet med ro. Ikke bare det å kunne våkne opp uten å måtte tenke på at en har noe hastverk med å gjøre noe som helst – og det i en hel måned! 😀 Jeg reiser via Dubai, og nå ser det ut som om jeg endelig får drømmen min oppfylt; å fly med verdens største passasjerfly, nemlig a380! Jeg har alltid hatt lyst til å gjøre det (helst på first class), men economy duger det også. 🙂

Det er alltid kjekt å kunne ha noe å se frem til, og nå har jeg jo både nyttårsfeiringen i Amsterdam og Thailands-tur å glede meg til. 🙂 Det er alltid til god hjelp i denne mørketiden. Så nå er det mye jobbing på agendaen, pengene må jo inn også!

Fine dager i Amsterdam

Hei folkens! Jøss, jeg beklager så mye for null blogginnlegg, men jeg er tydeligvis ikke flink til sånt. Bloggen har ikke vært den tingen jeg har tenkt mest på når vi har vært på tur, da jeg heller har valgt å bruke tiden min på å nyte dagene vi hadde der, og det klarte jeg fint! Tiden strakk heller ikke så mye til, fordi vi hadde masse å gjøre på hele tiden. Kort oppsummert så har turen vår bestått av mye alkohol og lite søvn. Men uten om det fikk jeg tatt ny tatovering, stått på skøyter, spist nederlandsk mat, dratt på light festival og mye mer.

Jeg tenkte det blir et så ufattelig langt innlegg hvis jeg skal begynne å skrive i detaljer, men vi har planlagt å sette sammen noen videoklipp fra turen til en liten vlog. 🙂

Derfor får dere nøye dere med noen bilder enn så lenge.

That’s it for now! Men kan dere gjette hva? Jeg og kompisen min drar tilbake til Amsterdam for å feire nyttår, så det er kun litt over 3 uker til vi drar ned igjen – det gledes!

Hvis dere vil følge med på galskapen fra turene er det bare til å følge meg på instagram, fordi jeg er veldig aktiv der, spesielt på story.

UKA SOM GIKK

Vel, siden nettet har vært dårlig, (egentlig bare en unnskyldning på hvor dårlig jeg er til å blogge) så har jeg ikke fått postet et innlegg om uka som gikk. Så derfor tar jeg det nå. Bedre sent enn aldri, right?

Høydepunkt:

Vanskelig å velge bare ett høydepunkt, så tror jeg må si hele turen egentlig! Du kan sjekke ut noen godbiter fra turen her:

Bilde:

Bilde fra en av de mange skjermturene over DeLand.

Nedtur: At ferien nærmer seg slutten. Jeg vil ha fint vær og temperaturer opptil 30 grader liiitt lenger!

Must do: Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å omstille hjernen fra feriemodus til jobbmodus. Skal jeg kunne ha råd til å feire bursdagen min i Amsterdam, må jeg jobbe…MYE.

Craving: Er man i amerika, så er man i amerika. Derfor er det veldig lett å crave på noe usunt. Denne uka har jeg hatt craving på Crunch ‘n Munch, som er Popcorn med karamell. Sinnsykt godt!

Tanke: En tanke som ofte slår meg når jeg er på ferie i et varmt land er at jeg må være født i feil land, haha. Jeg er generelt sett ikke et «vintermenneske» i det heletatt, og jeg setter stor pris på å ha det varmt.

Orlando

Hei fra Orlando! Jeg har nå forflyttet meg fra DeLand til Orlando, og har funnet meg godt til rette i sengen i skrivende stund. Netflix er allerede kommet på, så jeg tenkte jeg skulle se en film før jeg er klar for å se hva Orlando har å by på. Jeg sov skikkelig dårlig i natt, så sengen var ingen feil plass nå.

Det var skikkelig trist å måtte ta farvel med alle de kjekke folkene vi har møtt på turen, men jeg har lovt at det ikke skal bli så alt for lenge til jeg kommer tilbake. DeLand er virkelig en plass hvor jeg liker meg godt.

Akkurat nå har jeg sjekket inn på et Marriott hotell, som er skikkelig fint. Det har et idyllisk uteområde som jeg skal prøve å ta noen bilder av senere i dag.

Denne fine utsikten har jeg fra rommet! 🙂

Nå er det netflix tid, så vi snakkes! 🙂

Winner winner, chicken dinner.

Hei! Vi har skikkelig dårlig internett her vi bor, så blogging er noe som har blitt skikkelig vanskelig. Her om dagen var vi på Wallmart og fant noen artige one piece kostymer som vi bestemte oss for å hoppe i. Det gikk ikke hell som forventet, siden hettene blåste av med en gang, så i dag har vi bestemt oss for å prøve igjen, men bare med hettene knyttet fast, så det satser vi på går fint.

Vi fikk oss uansett en skikkelig god latter, fordi kyllingdrakten til Kjell var veldig morsom i lufta. Til nå har vi hatt det veldig fint her nede, og vi koser oss masse. Vi har noen fantastiske air bnb verter, som kommer med egg til oss hver morgen fra hønsene de har i hagen, og de er veldig gjestfrie og hyggelige, så vi stortrives.

Nå skal vi omsider klare å komme oss bort på hoppfeltet igjen, så får vi se om hoppet med draktene blir en suksess denne gang.

På plass i Florida

God morgen fra DeLand, i Florida. Jeg overlevde flyturene i går, og kom frem i ett-tiden i natt. Siden alt var mørkt fikk jeg ikke med meg så mye av hvordan det så ut her vi skulle bo, så jeg ble positivt overrasket over hvor fint det var når jeg våknet i dag. De har til og med geiter!

Det er skikkelig koselig her, så jeg tror det kommer til å bli et fint opphold. Planen for dagen er å reise til hoppfeltet å få hoppet litt, hvis været holder. Det er ikke meldt så veldig fint vær, selvfølgelig. VI har nettopp spist frokost, og er forsåvidt snart klare til å dra.

Alt er pakket og klart.

Hei! Kofferten er nå ferdigpakket, og jeg er klar til å reise i morgen tidlig. Jeg skal ta toget klokken ti over seks i morgen, så jeg tenkte at jeg skulle finne sengen relativt tidlig i kveld. Reisenervene har jeg ikke fått enda , trolig fordi jeg har reist så mye i det siste, så jeg stresser ikke noe særlig. Jeg ble tross alt ferdig å pakke nå, så alt er likt seg her i huset. Jeg har alltid vært treig med sånt, så det er egentlig bare take it or leave it, og hvis jeg har glemt noe, så har jeg glemt det.

Jeg kjøpte meg forresten et nytt hybridkamera i dag, som jeg skal ha med meg på turen, det er mye lettere å ta bilder med et mindre kamera enn å måtte dra med seg speilrefleksen hele tiden. Jeg gleder meg skikkelig til å kunne ha noe annet å blogge om enn bare min triste hverdag, haha.

I dag var jeg til frisøren og fikk ordnet etterveksten min, jeg er virkelig dårlig på å fikse håret, og jeg tror det er hele syv måneder siden jeg var hos frisøren sist, det er ille det. Jeg klippet luggen mye kortere enn hva jeg har pleid å hatt før, og jeg er veldig fornøyd med resultatet. 🙂

Nå skal jeg bruke kvelden til litt kvalitetstid med mamma, og hundene ♥ Vi kjøpte oss en iced coffee med baileys i, som vi gleder oss til å smake. Det er morsomt egentlig, fordi jeg oppdaget den på en nederlandsk Instagram side, og jeg husket at jeg tenkte at det var dumt vi ikke hadde sånne i Norge. Men det hadde vi utrolig nok!

Neste gang vi snakkes er jeg enten på reisefot eller i Florida. 😀

Ha en fin kveld, alle! 🙂

Jeg gjorde en stor tabbe

Hei! Her for litt siden klarte jeg å gjøre en skikkelig stor tabbe, som heldigvis ordnet seg etter mye styr. Jeg hadde allerede bestilt flybilletter til meg og kompisen min til Amsterdam-turen vi skal på i desember som jeg allerede har fortalt dere om. Jeg ble skikkelig gira på at vi hadde bestilt tur, og begynte å kikke på hotell, da SAS har ganske kjekke tilbud for dem som har bestilt billetter via dem.

Sist gang, da jeg var i Amsterdam så var vi en liten tur innom Double tree by Hilton og tok noen drinker i Sky Lounge, som har en fin utsikt over store deler av Amsterdam sentrum. Plutselig så oppdaget jeg at SAS hadde tilbud på det hotellet, i iveren over at det var så billig, og at jeg kunne feire bursdagen min i Sky Lounge, bestilte jeg hotellet. Smart som jeg var, bestilte jeg det uten refusjon. Jeg tenkte jo med meg selv at vi skal jo dra uansett, så det spiller jo ingen rolle.

Jeg vet ikke nøyaktig hva som gjorde at jeg etter en stund følte at jeg burde dobbeltsjekke bookingen, og gikk inn igjen på siden, men det gjorde jeg altså. Plutselig så ser jeg igjennom bildene på nytt, og finner ut at jeg har booket feil hotell! Det finnes flere Double Tree by Hilton, og jeg har klart å bestille et som ligger relativt langt unna sentrum. Dessuten får jeg ikke penger igjen for å avbestille det, fordi jeg har valgt å booke det uten refusjon! Jeg ble skikkelig stressa, og tenkte at nå taper jeg masse penger på et hotell vi ikke engang vil bo på. Heldigvis for meg så ordnet det seg, da jeg ringte kundeservice og fortalte situasjonen ganske kjapt etter tabben, og de fikk ordnet det slik at jeg kunne få pengene tilbake igjen allikevel. Jeg er kjempe fornøyd med hvor hyggelig og hjelpsomme kundeservice var, og jeg er evig takknemlig for at det ordnet seg til det beste. 🙂

Det blir Hilton hotell på oss uansett, og jeg har nå fått booket det riktige hotellet, bare at det ble litt dyrere enn planlagt. Konklusjonen min er i hvertfall å sjekke nøye over detaljene før en bestiller seg hotell, og helst bestille det med gratis avbestilling. Det koster kanskje litt ekstra, men da slipper man å gjøre slike tabber som jeg gjorde.

Bursdagsfeiring i Amsterdam.

Hei alle! Det er jo ingen hemmelighet at jeg liker Amsterdam godt, og at jeg har lyst tilbake. Så hva er ikke bedre enn å kunne feire bursdagen sin der? Jeg og en kompis har nå bestilt oss tur ned den første helgen i Desember. Vi skal bo på Double Tree by Hilton, så vi kommer nok til å begynne bursdagen min med noen drinker i Sky Lounge med utsikt over Amsterdam sentrum. Vi har også funnet ut at det skal være light festival akkurat da vi er der, så det blir skikkelig kjekt å få med seg. Noe mer enn det har vi ikke planlagt ennå, men jeg kan allerede nå se for meg at det blir høy partyfaktor og god stemning.

Tips; Jeg vil virkelig anbefale å bestille SAS ungdomsbillett, for det er en god del å spare på det, om du er under 26 år såklart! 🙂

Slenger med noen bilder fra sist gang jeg var i Amsterdam:

Jeg gleder meg skikkelig til å dra tilbake!