Hei! Her for litt siden klarte jeg å gjøre en skikkelig stor tabbe, som heldigvis ordnet seg etter mye styr. Jeg hadde allerede bestilt flybilletter til meg og kompisen min til Amsterdam-turen vi skal på i desember som jeg allerede har fortalt dere om. Jeg ble skikkelig gira på at vi hadde bestilt tur, og begynte å kikke på hotell, da SAS har ganske kjekke tilbud for dem som har bestilt billetter via dem.

Sist gang, da jeg var i Amsterdam så var vi en liten tur innom Double tree by Hilton og tok noen drinker i Sky Lounge, som har en fin utsikt over store deler av Amsterdam sentrum. Plutselig så oppdaget jeg at SAS hadde tilbud på det hotellet, i iveren over at det var så billig, og at jeg kunne feire bursdagen min i Sky Lounge, bestilte jeg hotellet. Smart som jeg var, bestilte jeg det uten refusjon. Jeg tenkte jo med meg selv at vi skal jo dra uansett, så det spiller jo ingen rolle.

Jeg vet ikke nøyaktig hva som gjorde at jeg etter en stund følte at jeg burde dobbeltsjekke bookingen, og gikk inn igjen på siden, men det gjorde jeg altså. Plutselig så ser jeg igjennom bildene på nytt, og finner ut at jeg har booket feil hotell! Det finnes flere Double Tree by Hilton, og jeg har klart å bestille et som ligger relativt langt unna sentrum. Dessuten får jeg ikke penger igjen for å avbestille det, fordi jeg har valgt å booke det uten refusjon! Jeg ble skikkelig stressa, og tenkte at nå taper jeg masse penger på et hotell vi ikke engang vil bo på. Heldigvis for meg så ordnet det seg, da jeg ringte kundeservice og fortalte situasjonen ganske kjapt etter tabben, og de fikk ordnet det slik at jeg kunne få pengene tilbake igjen allikevel. Jeg er kjempe fornøyd med hvor hyggelig og hjelpsomme kundeservice var, og jeg er evig takknemlig for at det ordnet seg til det beste. 🙂

Det blir Hilton hotell på oss uansett, og jeg har nå fått booket det riktige hotellet, bare at det ble litt dyrere enn planlagt. Konklusjonen min er i hvertfall å sjekke nøye over detaljene før en bestiller seg hotell, og helst bestille det med gratis avbestilling. Det koster kanskje litt ekstra, men da slipper man å gjøre slike tabber som jeg gjorde.